banner-image

eHerkenning van Z login

voor niveau 1

eHerkenning niveau 3 wordt de standaard

Bij steeds meer overheidsinstanties heeft u eHerkenning nodig om in te loggen. Vanwege de privacy wetgeving (AVG) zullen verreweg de meeste diensten achter niveau eHerkenning 3 aangeboden gaan worden.

Label

Tegemoetkoming schade Coronavirus

Bent u als ondernemer direct getroffen door de overheidsmaatregelen tegen de verspreiding van het Coronavirus? Met eHerkenning niveau 1 kunt u de 'Beleidsregel tegemoetkoming ondernemers getroffen sectoren COVID-19 (TOGS)' aanvragen.

Lees meer hierover

Uitfasering EH1

De Wet digitale overheid zal naar verwachting 1 juli 2020 in werking treden, vanaf dan mag en kan eHerkenning niveau 1 niet meer gebruikt worden om in te loggen bij overheidsorganisaties. U zult dan een hoger niveau eHerkenning nodig hebben om bij overheidsorganisaties in te loggen. Daarom kunt u ook niet een contract langer dan een jaar afsluiten.

Lees meer hierover

Alle voordelen op een rij

eHerkenning van Z login

Image

Z login eHerkenning niveau 1 voor maar € 5 per jaar.

Onbeperkt eHerkenning gebruiken.
Geen onverwachte extra kosten.

Meer over de kosten

Prijsoverzicht eHerkenning

Sluit

leveleHerkenning niveau 1

3 jaar

  • Toegang tot alle diensten op niveau 1
  • Wij ondersteunen voor niveau 1 geen 3 jaar vooruit betaling, omdat eHerkenning niveau 1 mogelijk afgeschaft gaat worden

15,-

vanaf5,-per jaar

leveleHerkenning niveau 1

1 jaar

  • Toegang tot alle diensten op niveau 1
  • Makkelijk en snel aan te vragen
  • Onbeperkt gebruik eHerkenning
vanaf5,-per jaar

Meer informatie over tarieven

Naast het tarief voor het eHerkenningsmiddel zijn er optionele diensten en producten waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Dit kan het geval zijn als u gebruik wilt maken van onze spoedprocedure of als aanvullende controlebegeleiding nodig is.

Bekijk alle ins en outs op onze tarievenpagina.

Image

Snel aan de slag met eHerkenning

Een helder proces, met een duidelijke uitkomst. Met Z login kunt u snel aan de slag met eHerkenning. Als u de juiste informatie aanlevert, gaan wij gaan snel voor u aan de slag!

Meer over de aanvraagprocedure

Onze aanvraagprocedure

Sluit

Stap 1 - Online aanvragen

Nadat u bepaald heeft welk betrouwbaarheidsniveau u wil aanvragen, doorloopt u de online aanvraagprocedure. Hierbij kunt u per aanvraag één persoon aanmelden voor uw organisatie. Daarvoor moet u wel weten voor welk KvK-nummer u toegang wilt aanvragen. Mocht uw organisatie al eHerkenningmiddelen hebben, registreer de nieuwe middelen dan voor dezelfde vestiging (KvK-nummer) als waarvoor u al middelen heeft.

Stap 2 - Controle aanvraag

Zodra uw aanvraag door ons is ontvangen, wordt deze beoordeeld op volledigheid en de door u opgegeven gegevens worden geverifieerd volgens het betrouwbaarheidniveau dat door u is aangevraagd. Als er onduidelijkheden en/of onvolledigheden zijn, nemen wij contact met u op.

Stap 3 - Uitgifte & activeren

Wanneer alles klopt, ontvangt u van ons per e-mail of post informatie over hoe u het eHerkeningsmiddel kunt activeren. Na het doorlopen van deze laatste stappen kunt u inloggen met uw eHerkenningsmiddel.

Image

Hulp bij het aanvragen

Mocht u tijdens de aanmeldprocedure vragen hebben, dan staat ons professionele Customer Service team altijd klaar om u direct te helpen.

Meer over onze support

Vragen of hulp nodig?

Sluit

Ons Customer Service team helpt u op weg

Op onze supportpagina kunt u per onderwerp antwoorden vinden op veel gestelde vragen. Wilt u weten welk niveau u nodig heeft voor de dienst waarop u wilt inloggen met eHerkenning? De pagina Niveau per dienst helpt u de juiste keuze te maken.

Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat, dan kunt u via het contactformulier of telefonisch (ma-vr) met ons contact opnemen. Wij helpen u graag verder met uw aanvraag van eHerkenning.

De feiten

Z login helpt duizenden mensen dagelijks veilig in te loggen

523

dienstverleners

1560

aangesloten diensten

170444

Z login-gebruikers

Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen

Met Z login eHerkenning kan ik veilig inloggen, bijvoorbeeld bij RVO. Ons bedrijf ligt in een buitengebied, waar het bereik voor mobiele telefoons niet altijd optimaal is. Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen, waardoor ik ook toegang kan krijgen tot de relevante informatie als mijn bereik slecht is. En omdat we LTO-lid zijn krijg ik bovendien extra korting!

Eefje Meihuizen-Kuyt
Agrarisch ondernemer en Districtraad FrieslandCampina

Ik zag meteen dat we dit centraal, concernbreed moesten aanpakken. Gelukt, met dank aan de klantenservice

Met de Enterprise Solution houden we overzicht over alle afdelingen en divisies. Voor ons is het een hulpmiddel om ons werk goed te kunnen doen. Met zoveel vestigingen zou uitzoeken wie we waarvoor moeten machtigen nog best ingewikkeld kunnen zijn. Dankzij de professionele ondersteuning van de klantenservice was het echter snel geregeld en kunnen we het nu zelf beheren.

Marcel Koppenol
Facilicom Group

Voor KWS is eHerkenning een must voor het meedoen aan aanbestedingen én het aanvragen van vergunningen

En het levert een aanmerkelijke tijdwinst op.


Hoofd bedrijfsbureau Rotterdamse vestiging KWS

Z login doet meer

Misschien bent u op zoek naar

Z login Enterprise Solution

eHerkenning voor meerdere vestigingen of veel gebruikers aanvragen? De Enterprise Solution biedt u de mogelijkheid machtigingen van medewerkers binnen uw bedrijf eenvoudig en overzichtelijk te beheren.


Bekijk Z login Enterprise Solution

eHerkenning op alle niveaus

Er zijn eHerkenningsmiddelen op 5 betrouwbaarheidsniveaus (EH1, EH2, EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Wij leveren alle niveaus.


Bekijk alle niveaus

Onze antwoorden op

Veelgestelde vragen

Wat is eHerkenning precies?

eHerkenning is de manier van inloggen voor ondernemers. Met een eHerkenningsmiddel logt u met één gebruikersnaam en wachtwoord, op een veilige manier in bij alle aangesloten organisaties/ diensten. Dat betekent minder wachtwoorden onthouden.

eHerkenning aanvragen

Wat zijn de niveaus in eHerkenning?

Er zijn eHerkenningsmiddelen op meerdere betrouwbaarheidsniveaus (EH1, EH2, EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Voor een middel op een hoger betrouwbaarheidsniveau moet u bij het eHerkenning aanvragen meer controlestappen doorlopen om uw identiteit en handelingsbevoegdheid vast te stellen.

Welk niveau heb ik nodig?

Wij raden normaal gesproken eHerkenning niveau 3 aan. Ook kunt u op deze pagina alle diensten opzoeken waar u met eHerkenning wilt inloggen. Vervolgens kiest u het hoogste niveau dat u bij deze diensten past. Met een hoger niveau eHerkenning kunt u namelijk altijd inloggen op lagere niveaus.

Waarom wordt eHerkenning niveau 3 de norm?

Sommige dienstverleners (UWV, Belastingdienst en RDW) worden verplicht om hun diensten achter eHerkenning niveau 3 aan te bieden. Dit heeft onder andere te maken met de nieuwe privacy wet ‘AVG’. Wanneer persoonsgegevens worden uitgewisseld dan is al snel eHerkenning niveau 3 vereist.

Hoe kan ik eHerkenning aanvragen?

Om hulp te bieden bij eHerkenning aanvragen, hebben we een stappenplan voor u klaar staan. Hier heeft u een duidelijk overzicht van alle stappen die u dient te doorlopen. Met dit stappenplan kunt u eenvoudig eHerkenning aanvragen.

Stappenplan

Hoe werkt eHerkenning aanvragen voor de Belastingdienst of het UWV?

Om in te loggen bij het UWV of de Belastingdienst, heeft u eHerkenning niveau 3 (EH3) nodig, in combinatie met de juiste machtigingen. Op deze pagina’s kunt u meer informatie vinden over het aanvragen van eHerkenning voor de Belastingdienst of het UWV.

eHerkenning niveau 1

Betrouwbaarheidsniveau:

Laag

Inlogmethode:

U logt in met een gebruikersnaam en een wachtwoord.

Aanvraagprocedure:

U vraagt het middel volledig online aan.

Controle bevoegdheid:

De relatie tussen de aanvrager en het bedrijf wordt alleen gecontroleerd aan de hand van de Kamer van Koophandel-registratie.

Te gebruiken bij o.a.:

  • Alle diensten waar eHerkenning niveau 1 wordt gevraagd
  • Inloggen (gemeentelijk) Digitaal Loket / Ondernemersloket
  • Melden gebreken in de openbare ruimte
  • Aanvraag afvalcontainer
  • Aanmelden bij het ondernemersplatform (Antwoord voor bedrijven)
  • Opvragen producten uit Handelsregister van KvK
  • Aanvragen subsidies via eLoket (Rijksdienst voor Ondernemend NL)
  • Aanvragen Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Let op! Steeds meer dienstverleners vereisen eHerkenning op niveau 3.