U maakt gebruik van Internet Explorer 11. Deze browser wordt niet meer ondersteund.

Voor een optimale gebruikerservaring adviseren we u een andere browser te installeren. Z login ondersteunt de laatste versies van: Edge, Chrome, Firefox en Safari.

image

Online wijzigen

Veel zaken kunnen al online in de Beheermodule afgehandeld worden door de beheerder binnen uw organisatie, zoals:

  • Nieuwe middelen toevoegen;
  • Extra organisatie toevoegen;
  • Rol van een gebruiker omzetten van gebruiker naar beheerder en andersom;
  • Het mobiele nummer van een gebruiker wijzigen;
  • Het e-mailadres van een gebruiker wijzigen (vóór activatie);
  • Nieuwe activatie mail sturen wanneer deze is verlopen;
  • Machtigingen van één of meerdere gebruikers toevoegen, wijzigen en verlengen;
  • Gebruikers koppelen aan andere organisaties waar u beheerder voor bent;
  • Een einddatum instellen (beëindigen) van machtigingen bij één of meerdere gebruikers;
  • Per direct een machtiging intrekken van een gebruiker;
  • Het rekeningnummer opgeven/wijzigen inzake automatische incasso;
  • Het factuur e-mailadres opgeven/wijzigen voor het ontvangen van een PDF factuur;
  • Opzeggen van middelen en organisaties.
  • Overzichten exporteren (Microsoft Excel formaat).

Inloggen Beheermodule

Wijzigen via wijzigingsformulieren

Wilt u iets wijzigen wat (nog) niet in de Beheermodule kan? Dan kunt u deze wijzigingen doorvoeren via een van onderstaande wijzigingsformulieren. U kunt hier bijvoorbeeld een nieuwe activatiebrief aanvragen, gegevens wijzigen en extra personen aanmelden om namens uw organisatie met eHerkenning te werken.
Als u uw huidige eHerkenningsmiddel wilt upgraden, dan kunt u op onderstaande knop klikken.

Upgraden eHerkenning

2e factor authenticatie aanpassen

Met onderstaand formulier is het mogelijk om een OTP responder aan te vragen, om over te stappen van SMS naar OTP, of juist andersom. Beheerders en wettelijk vertegenwoordigers zijn bevoegd om dit formulier te ondertekenen.

Meesturen bij aanvraag

  • Een kopie van een geldig identiteitsbewijs, voor- en achterkant, van degene die de aanvraag ondertekent.
  • Wordt de aanvraag ondertekend door een wettelijk vertegenwoordiger die geen beheerder is en is er volgens de KvK sprake van ‘gezamenlijke bevoegdheid’? Dan moet de aanvraag ondertekend worden door alle wettelijke vertegenwoordigers. Gebruik hiervoor de pagina op bovenstaand formulier.

Voor eHerkenning niveau 2 is alleen SMS mogelijk als tweede factor authenticatiemiddel.

Tarieven verwerken mutatieformulier

  • Nieuwe OTP device EH2+ / EH3: € 45,00 per OTP device per 3 jaar

Alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW en onder voorbehoud van wijzigingen.

 


Gerelateerde veelgestelde vragen

Het inloggen met mijn OTP werkt niet, wat moet ik nu doen?

Wat is een OTP device?

Hoe activeer ik mijn vervangende OTP device?

Registeren BSN nummer 

In twee gevallen is het noodzakelijk om uw BSN nummer te registreren:

  1. Bij eenmanszaken die in moeten loggen bij o.a. het UWV moet het BSN nummer van de eigenaar bij de eHerkenningsmiddelen worden geregistreerd.
  2. Wanneer u uw eHerkenningsmiddel gereed wil maken voor gebruik in Europa om via eIDAS te kunnen inloggen, is het ook noodzakelijk om uw BSN nummer door te geven. Het BSN nummer wordt in het registratieproces eenmalig gebruikt om een versleuteld uniek nummer te genereren. Het BSN nummer wordt niet bewaard. Het gegenereerde unieke nummer is niet te herleiden naar uw BSN en wordt gebruikt als identificatienummer.

Vul het formulier volledig in en volg de checklist voor het ondertekenen, opsturen en stuur een kopie (voor- én achterzijde) van het identiteitsbewijs van de eigenaar mee.

Tarieven verwerken wijzigingsformulier Z login eHerkenning

  • Registreren BSN nummer: € 10,00 per formulier

Alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW en onder voorbehoud van wijzigingen.

 


Gerelateerde veelgestelde vragen

Waarom mag ik, een eigenaar van een eenmanszaak, mijn Burgerservicenummer niet doorstrepen bij het aanvragen van eHerkenning?

Waar kan ik meer informatie vinden over eHerkenning aanvragen voor eenmanszaken?

 

Wat te doen bij wijziging van het KVK-nummer?

Indien uw KVK-nummer is gewijzigd doordat bijvoorbeeld uw maatschap is omgezet naar een B.V. kunt u met uw huidige eHerkenningsmiddel niet meer inloggen bij (overheids(diensten) zoals bijvoorbeeld RVO en OLO.

Nieuwe aanvragen, oude opzeggen

Uw eHerkenningsmiddel is namelijk gekoppeld aan het KVK-nummer. Voor het nieuwe KVK-nummer dienen wij opnieuw alle controles uit te voeren, daarom is het noodzakelijk dat u een nieuwe aanvraag bij ons indient. Uw Z login eHerkenningsmiddel dat gekoppeld is aan het oude KVK-nummer dient u zelf op te zeggen via de Beheermodule. Uw aanvraag voor uw nieuwe Z login eHerkenningsmiddel kunt u naar ons opsturen. 

Wat moet u doen:

  • Kies het betrouwbaarheidsniveau waarvoor u een eHerkenningsmiddel wilt aanvragen;
  • Vul uw aanvraag voor een nieuw eHerkenningsmiddel online in;
  • Download het aanvraagformulier en print het uit;
  • Zorg voor een correcte ondertekening en de juiste bijlagen;
  • Zeg uw huidige eHerkenningsmiddel op via de Beheermodule

Zelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken

Nadat u uw eHerkenningsmiddel via de Beheermodule heeft opgezegd zorgen wij ervoor dat wij het oude KVK-nummer loskoppelen van uw Z login. Wij verzoeken u om bij uw aanvraag voor uw nieuwe eHerkenningsmiddel een begeleidend schrijven toe te voegen met daarbij een toelichting dat het gaat om het wijzigingen van uw KVK-nummer en dat u uw oude eHerkenningsmiddel al heeft opgezegd via de Beheermodule. Zodra wij uw aanvraag hebben verwerkt, ontvangt u van ons een brief met activeringscode waarmee u uw Z login gebruikersnaam en wachtwoord kunt koppelen aan uw nieuwe eHerkenningsmiddel. Op die manier kunt u hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord blijven gebruiken voor uw Z login eHerkenningsmiddel.

 


Gerelateerde veelgestelde vragen

Welk niveau heb ik nodig?

Wat is de Z login Beheermodule?

Omzetten vestigingsnummer naar 8 cijferig KvK nummer

Wanneer u het vestigingsnummer wilt laten verwijderen van uw registratie en het betreft een KvK met 1 vestiging dan kunt u dit als beheerder eenvoudig zelf doen via de Beheermodule.

Indien u meerdere vestigingen heeft dan is onderstaand formulier voor u van toepassing. Volg de checklist voor het ondertekenen, sturen en eventueel meesturen van de gevraagde aanvullende documenten.

Download formulier

Tarieven verwerken wijzigingsformulier 

Als u het vestigingsnummer laat verwijderen middels een formulier worden hier mutatiekosten voor in rekening gebracht:

  • Wijzigen vestigingsnummer: € 10,00 per formulier

Alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW en onder voorbehoud van wijzigingen.

Opzeggen eHerkenning

Indien u één of meerdere eHerkenningsmiddelen op wil zeggen kan de Beheerder dit eenvoudig doen in Mijn Z login. Kijk voor meer infomatie op deze pagina

Opzeggen ketenmachtiging

Heeft u een ketenmachtiging afgegeven aan uw intermediair en wilt u deze nu opzeggen? Dit kan via onderstaand formulier. Vul het formulier volledig in en volg de checklist voor het ondertekenen, opsturen en eventueel meesturen van de gevraagde aanvullende documenten.