U maakt gebruik van Internet Explorer 11. Deze browser wordt niet meer ondersteund.

Voor een optimale gebruikerservaring adviseren we u een andere browser te installeren. Z login ondersteunt de laatste versies van: Edge, Chrome, Firefox en Safari.

image

Digitale certificaten

Wat is een PKIoverheid certificaat? PKI staat voor Public Key Infrastructure; een digitaal paspoort, waarmee u op een veilige manier online data kunt uitwisselen met onder andere overheidsinstanties en de Belastingdienst.

PKI is een internationale standaard als het gaat om ondertekening van gegevens en berichten. U kunt daarom op diverse manieren aan een PKI-certificaat komen. Voor de overheid is dat niet voldoende. De overheid stelt dat u een PKIoverheid certificaat nodig heeft. Een PKIoverheid certificaat is een regulier PKI-certificaat, maar dan uitgegeven door een Certificate Authority (CA) welke door de overheid bevoegd verklaard is. Zij moeten voldoen aan strenge eisen van de overheid.

Welke certificaten zijn er?

1. PKIoverheid Persoonlijk Organisatie certificaat (PKIo POc)

  • Kan (alleen in Nederland) gebruikt worden;
  • Een bedrijfsgebonden certificaat;
  • Kan gebruikt worden om gekwalificeerde elektronische handtekeningen te creëren die onweerlegbaarheid bieden, bijvoorbeeld voor tenders;
  • Kan gebruikt worden voor inloggen als eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 4.

2. PKI QV EU Qualified certificaat

  • Een uniek certificaat dat UnifiedPost via haar partner QuoVadis kan aanbieden;
  • Het certificaat kan ook gebruikt worden buiten Nederland, dus bijvoorbeeld in België bij de Belgische tendersite;
  • Een persoonsgebonden certificaat;
  • Kan gebruikt worden om gekwalificeerde elektronische handtekeningen te creëren die onweerlegbaarheid bieden, bijvoorbeeld voor tenders;
  • Kan gebruikt worden voor inloggen als eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 4.

 

Aanvragen digitale certicaten

Het aanvragen van een digitaal certificaat werkt als volgt:

  1. U vult het aanvraagformulier in;
  2. U ontvangt van ons een offerte op basis van uw aanvraag;
  3. Indien akkoord, ondertekent u de offerte en stuurt u deze naar ons retour;
  4. U ontvangt van ons een e-mail met de aanvraagprocedure voor het door u gewenste certificaat;
  5. Uw aanvraag wordt door onze partner QuoVadis in behandeling genomen;
  6. De controles worden uitgevoerd en u ontvangt een USB token;
  7. U krijgt de uitnodiging om het certificaat te downloaden en te installeren op de USB token;
  8. U kunt het certificaat in gebruik nemen;
  9. U ontvangt van ons de factuur.

Start aanvraag