Betrouwbaarheidsniveau:
Hoog
Inlogmethode:
U logt in met een gebruikersnaam en wachtwoord, aangevuld met een sms-code of een pincode (via token).
Aanvraagprocedure:
U vraagt het middel hier online aan.
Het ondertekende aanvraagformulier en de benodigde (kopie) documenten dient u per post op te sturen.
Controle bevoegdheid:
- De relatie tussen de aanvrager en het bedrijf wordt gecontroleerd aan de hand van de Kamer van Koophandel-registratie.
- De tekenbevoegdheid wordt gecontroleerd aan de hand van de Kamer van Koophandel-registratie en eventueel aan de opgave van de beperkende bepalingen.
- Persoonsgegevens worden gecontroleerd aan de hand van een kopie identiteitsbewijs.
Uitgifte van het eHerkenningsmiddel:
Voordat de middelen worden uitgegeven vindt eerst een fysieke legitimatiecontrole plaats.
Het uitgeven aan beheerders en gebruikers gebeurt op basis van een betrouwbaar brondocument. De middelen worden verstuurd per legitimatie-post. Bij ontvangst dient de beheerder / gebruiker zich te legitimeren bij de postbezorger.
Verschil t.o.v. niveau 2+:
Extra ingebouwde veiligheidsmaatregelen in de controle van bevoegdheden (check persoonsgegevens via origineel identiteitsbewijs bij uitgifte, check van identiteitsdocument op gestolen of vermist) en uitgifte d.m.v. versturen met legitimatie-post.
Te gebruiken bij o.a.:
- Alle diensten waar eHerkenning niveau 1, 2, 2+ of 3 wordt gevraagd
- Formulier aanvraag- en indienen ontbrandingstoestemming (GBO.Provincies)
- Gemeentelijk gegevensknooppunt
- Digitaal Loket Rapportages (DLR) van DNB
- Balie-applicatie voor DigiD uitgifte door grensgemeenten/consulaten (Logius)
Kijk hier voor een compleet overzicht van organisaties waar u al met eHerkenning kunt inloggen.
Tarief:
Kiest u voor 3 jaar vooruit betalen en heeft u recht op ledenvoordeel dan betaalt u slechts € 29,75 per jaar. Kijk hier voor een overzicht van de tarieven.
Kijk hier of u gebruik kunt maken van een van onze acties en/of (leden)voordeel.