banner-image

eHerkenning van Z login

voor de Belastingdienst

Inloggen met eHerkenning kan bij de volgende diensten van de Belastingdienst:

  • Vliegbelasting (EH3)
  • Omzetbelasting voor fiscale eenheden (EH3)
  • Belastingdienst Gegevensportaal (EH3)
  • Verhuurderheffing (EH3)
  • Inloggen met eIDAS (EH3)
  • Vennootschapsbelasting (EH3)
  • Loonheffingen (EH3)
  • Intermediairdienst (EH3)
  • Omzetbelasting (btw) (EH3)
  • Bankrekeningnummers ondernemer (EH3)
  • Beheer contactgegevens (EH3)
  • Inkomstenbelasting-dienst vervalt (EH2)
  • Inkomstenbelasting (EH2)

Label

Registreer eHerkenning zonder vestigingsnummer

Wilt u eHerkenning aanvragen voor o.a. de Belastingdienst? Let dan op het volgende: de Belastingdienst laat alleen ondernemers toe die eHerkenning gebaseerd op een achtcijferig KvK-nummer in bezit hebben. Geef tijdens de aanvraag dus geen vestigingsnummer (twaalf cijfers) op.

eHerkenning niveau 3 of EH3 Belastingdienst?

Om in te loggen op MBD-Z raden we eHerkenning niveau 3 aan. Steeds meer dienstverleners sluiten hierop aan, zoals het UWV, de Belastingdienst en het RVO.
Compensatie voor uw eHerkenning aanvragen kan alleen voor "EH3 Belastingdienst". Dit is beperkt in functionaliteit en hiermee kunt u niet bij alle bovenstaande organisaties inloggen.
eHerkenning aanvragen

alle voordelen op een rij

eHerkenning van Z login voor de Belastingdienst

Image

Onbeperkt eHerkenning niveau 3 gebruiken vanaf €29,95 per jaar

Z login biedt u de mogelijkheid om onbeperkt en veilig in te loggen bij overheidsinstanties en andere organisaties, voor een vast bedrag per jaar. Voor extra machtigingen worden geen extra kosten gerekend.

Meer over de kosten

Prijsoverzicht eHerkenning

Sluit

leveleHerkenning niveau 3

3 jaar

  • Toegang tot alle diensten t/m niveau 3
  • Makkelijk en snel aan te vragen
  • Onbeperkt gebruik eHerkenning*
  • Nu 89,85 euro betalen voor 3 jaar gebruik

89,85

vanaf29,95per jaar

leveleHerkenning niveau 3

1 jaar

  • Toegang tot alle diensten t/m niveau 3
  • Makkelijk en snel aan te vragen
  • Onbeperkt gebruik eHerkenning*
vanaf41,-per jaar

Meer informatie over tarieven

Naast het tarief voor het eHerkenningsmiddel zijn er optionele diensten en producten waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Dit kan het geval zijn als u gebruik wilt maken van onze spoedprocedure of als aanvullende controlebegeleiding nodig is. Ook kan het zijn dat u geen 2e factor middel wenst op basis van SMS maar dat u de voorkeur geeft aan een OTP device als 2e factor.

Bekijk alle ins en outs op onze tarievenpagina.

Image

Snel aan de slag met eHerkenning

Een helder proces, met een duidelijke uitkomst. Met Z login kunt u snel aan de slag met eHerkenning. Als u de juiste informatie aanlevert, gaan wij gaan snel voor u aan de slag!

Meer over de aanvraag

Onze aanvraagprocedure

Sluit

Stap 1 - Aanvragen

Nadat u bepaald heeft welk betrouwbaarheidsniveau u wil aanvragen, doorloopt u de online aanvraagprocedure. Hierbij kunt u meerdere personen aanmelden voor uw organisatie. Daarvoor moet u wel weten voor welk KVK-nummer u toegang wilt aanvragen. Na het doorlopen van de aanvraagprocedure ontvangt u, per e-mail, een overeenkomst.

Stap 2 - Ondertekening

Bij de overeenkomst die u per e-mail heeft ontvangen zit een checklist waarmee u eenvoudig de aanvraagprocedure verder kunt doorlopen. Volg daarvoor de stappen op de checklist, en voeg de gevraagde documenten toe aan uw aanvraag. Zorg ervoor dat de juiste wettelijke vertegenwoordiger de aanvraag voorziet van een handtekening. Zijn er meerdere bevoegden? Dan moeten deze mogelijk allen de aanvraag ondertekenen. Neem bij twijfel gerust contact met ons op.

Stap 3 - Controle en uitgifte

Zodra uw aanvraag door ons is ontvangen, wordt deze beoordeeld op volledigheid en de door u opgegeven gegevens worden geverifieerd volgens het betrouwbaarheidniveau dat door u is aangevraagd. Als er onduidelijkheden en/of onvolledigheden zijn, nemen wij contact met u op. Wanneer alles klopt, ontvangt u van ons per e-mail of post informatie over hoe u het eHerkenningsmiddel kunt activeren. Na het doorlopen van deze laatste stappen kunt u inloggen met uw eHerkenningsmiddel.

Image

Hulp bij het aanvragen

Mocht u tijdens de aanmeldprocedure vragen hebben, dan staat ons professionele supportteam klaar om u direct te helpen.

Meer over de support

Vragen of hulp nodig?

Sluit

Ons support team helpt je op weg

Op onze supportpagina kunt u per onderwerp antwoorden vinden op veel gestelde vragen. Wilt u weten welk niveau u nodig heeft voor de dienst waarop u wilt inloggen met eHerkenning? De pagina Niveau per dienst helpt u de juiste keuze te maken.

Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat, dan kunt u via het contactformulier of telefonisch (ma-vr) met ons contact opnemen. Wij helpen u graag verder met uw aanvraag van eHerkenning.

De feiten

Z login helpt duizenden mensen
dagelijks veilig in te loggen

522

dienstverleners

1639

aangesloten diensten

185101

gebruikers van Z login

Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen

Met Z login eHerkenning kan ik veilig inloggen, bijvoorbeeld bij RVO. Ons bedrijf ligt in een buitengebied, waar het bereik voor mobiele telefoons niet altijd optimaal is. Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen, waardoor ik ook toegang kan krijgen tot de relevante informatie als mijn bereik slecht is. En omdat we LTO-lid zijn krijg ik bovendien extra korting!

Eefje Meihuizen-Kuyt
Agrarisch ondernemer en Districtraad FrieslandCampina

Ik zag meteen dat we dit centraal, concernbreed moesten aanpakken. Gelukt, met dank aan de klantenservice

Met de Enterprise Solution houden we overzicht over alle afdelingen en divisies. Voor ons is het een hulpmiddel om ons werk goed te kunnen doen. Met zoveel vestigingen zou uitzoeken wie we waarvoor moeten machtigen nog best ingewikkeld kunnen zijn. Dankzij de professionele ondersteuning van de klantenservice was het echter snel geregeld en kunnen we het nu zelf beheren.

Marcel Koppenol
Facilicom Group

Voor KWS is eHerkenning een must voor het meedoen aan aanbestedingen én het aanvragen van vergunningen

En het levert een aanmerkelijke tijdwinst op.


Hoofd bedrijfsbureau Rotterdamse vestiging KWS

Z login doet meer

Misschien ben je hier naar op zoek

Z login Enterprise Solution

eHerkenning voor meerdere vestigingen of veel gebruikers aanvragen? De Enterprise Solution biedt u de mogelijkheid machtigingen van medewerkers binnen uw bedrijf eenvoudig en overzichtelijk te beheren.


Bekijk Z login enterprise

eHerkenning op alle niveaus

Er zijn eHerkenningsmiddelen op 4 betrouwbaarheidsniveaus (EH2, EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Wij leveren alle niveaus.


Bekijk alle niveaus

Onze antwoorden op

Veelgestelde vragen

Wat is eHerkenning precies?

eHerkenning is de manier van inloggen voor ondernemers. Met een eHerkenningsmiddel logt u met één gebruikersnaam en wachtwoord, op een veilige manier in bij alle aangesloten organisaties/ diensten. Dat betekent minder wachtwoorden onthouden.

eHerkenning aanvragen

Wat zijn de niveaus in eHerkenning?

Er zijn eHerkenningsmiddelen op meerdere betrouwbaarheidsniveaus (EH2, EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Voor een middel op een hoger betrouwbaarheidsniveau moet u bij het eHerkenning aanvragen meer controlestappen doorlopen om uw identiteit en handelingsbevoegdheid vast te stellen.

Welk niveau heb ik nodig?

Wij raden normaal gesproken eHerkenning niveau 3 aan. Ook kunt u op deze pagina alle diensten opzoeken waar u met eHerkenning wilt inloggen. Vervolgens kiest u het hoogste niveau dat u bij deze diensten past. Met een hoger niveau eHerkenning kunt u namelijk altijd inloggen op lagere niveaus.

Waarom wordt eHerkenning niveau 3 de norm?

Sommige dienstverleners (UWV, Belastingdienst en RDW) worden verplicht om hun diensten achter eHerkenning niveau 3 aan te bieden. Dit heeft onder andere te maken met de nieuwe privacy wet ‘AVG’. Wanneer persoonsgegevens worden uitgewisseld dan is al snel eHerkenning niveau 3 vereist.

Hoe kan ik eHerkenning aanvragen?

Om hulp te bieden bij eHerkenning aanvragen, hebben we een stappenplan voor u klaar staan. Hier heeft u een duidelijk overzicht van alle stappen die u dient te doorlopen. Met dit stappenplan kunt u eenvoudig eHerkenning aanvragen.

Stappenplan

Hoe werkt eHerkenning aanvragen voor de Belastingdienst of het UWV?

Om in te loggen bij het UWV of de Belastingdienst, heeft u eHerkenning niveau 3 (EH3) nodig, in combinatie met de juiste machtigingen. Op deze pagina’s kunt u meer informatie vinden over het aanvragen van eHerkenning voor de Belastingdienst of het UWV.

eHerkenning bij de Belastingdienst

Via het portaal Mijn Toeslagen kunt u online uw gegevens wijzigen en zorgtoeslag, kindgebonden budget, huurtoeslag en kinderopvangtoeslag aanvragen. Beschikkingen over en berekeningen van toeslagen ontvangt u niet meer per post, maar in de Berichtenbox op MijnOverheid.

eHerkenning is hét inlogmiddel voor ondernemers die online zaken willen regelen met de overheid. eHerkenning is vergelijkbaar met DigiD voor burgers. Met eHerkenning kunnen bedrijven en organisaties zich online identificeren op basis van een gebruikersnaam en wachtwoord.

Dezelfde inloggegevens kunnen worden gebruikt om gegevens uit te wisselen met ruim 350 organisaties in de publieke en semi-publieke sector. En dat worden er steeds meer. Grote overheidsorganisaties zoals de Belastingdienst, UWV, RDW en de Douane gebruiken eHerkenning voor hun online dienstverlening.

Om online in te loggen bij Mijn Belastingdienst Zakelijk heeft u eHerkenning niveau 3 nodig. Wilt u direct eHerkenning aanvragen?  Neem dan vandaag nog contact op. Z login – de zekere keuze voor eHerkenning.