banner-image

eHerkenning van Z login

15% korting

Korting van 15% voor NBOV leden

Wilt u gebruik maken van deze korting?

Kies dan in de registratieprocedure voor de kortingsactie van NBOV en geef uw lidnummer op.

Label

eHerkenning niveau 3 wordt de standaard

Bij steeds meer overheidsinstanties heeft u eHerkenning nodig om in te loggen. Vanwege privacy wetgeving (AVG) zullen dan verreweg de meeste diensten achter eHerkenning niveau 3 aangeboden gaan worden.
Beschikt u nog niet over eHerkenning? Dan adviseren wij u om eHerkenning niveau 3 aan te vragen.

Hoe ziet het voordeel bij Z login eruit?

U ontvangt 15% korting op de aanschaf van uw eHerkenningsmiddel op niveau EH3. Kiest u daarnaast optioneel voor een OTP device? Dan ontvangt u ook daar 15% korting op.

Alle voordelen op een rij

eHerkenning van Z login

Image

Onbeperkt eHerkenning niveau 3 gebruiken voor geen €25,50 per jaar

Voor extra machtigingen worden geen extra kosten gerekend. Normaal betaalt u €89,85 per 3 jaar. Voor leden van NBOV gaat hier 15% vanaf en betaalt u dus nog geen €76,50.

Meer over de kosten

Prijsoverzicht eHerkenning met 15% korting

Sluit

leveleHerkenning niveau 3

3 jaar

  • Toegang tot alle diensten t/m niveau 3
  • Makkelijk en snel aan te vragen
  • Onbeperkt gebruik eHerkenning*
  • Nu 89,85 euro betalen voor 3 jaar gebruik

€ 29,95

vanaf€ 25,46per jaar

leveleHerkenning niveau 3

1 jaar

  • Toegang tot alle diensten t/m niveau 3
  • Makkelijk en snel aan te vragen
  • Onbeperkt gebruik eHerkenning*
vanaf€ 34,85per jaar

Meer informatie over tarieven

Naast het tarief voor het eHerkenningsmiddel zijn er optionele diensten en producten waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Dit kan het geval zijn als u gebruik wilt maken van onze spoedprocedure of als aanvullende controlebegeleiding nodig is. Ook kan het zijn dat u geen 2e factor middel wenst op basis van SMS maar dat u de voorkeur geeft aan een OTP device als 2e factor.

Bekijk alle ins en outs op onze tarievenpagina.

Image

Snel aan de slag met eHerkenning

Een helder proces, met een duidelijke uitkomst. Met Z login kunt u snel aan de slag met eHerkenning. Als u de juiste informatie aanlevert, gaan wij gaan snel voor u aan de slag!

Meer over de aanvraagprocedure

Onze aanvraagprocedure

Sluit

Stap 1 - Aanvragen

Nadat u bepaald heeft welk betrouwbaarheidsniveau u wil aanvragen, doorloopt u de online aanvraagprocedure. Hierbij kunt u meerdere personen aanmelden voor uw organisatie. Daarvoor moet u wel weten voor welk KvK-nummer u toegang wilt aanvragen. Na het doorlopen van de aanvraagprocedure ontvangt u, vanaf niveau EH2, per e-mail een overeenkomst.

Stap 2 - Ondertekening

Bij de overeenkomst die u per e-mail heeft een ontvangen zit een checklist waarmee u eenvoudig de aanvraagprocedure verder kunt doorlopen. Volg daarvoor de stappen op de checklist, en voeg de gevraagde documenten toe aan uw aanvraag. Zorg ervoor dat de juiste wettelijke vertegenwoordiger de aanvraag voorziet van een handtekening. Zijn er meerdere bevoegden? Dan moeten deze mogelijk allen de aanvraag ondertekenen. Neem bij twijfel gerust contact met ons op.

Stap 3 - Controle en uitgifte

Na ontvangst van uw overeenkomst lopen onze controleurs alle ingediende documenten na. Als er onduidelijkheden zijn of stukken missen, nemen zij contact met u op. Wanneer alles klopt, ontvangt u van ons per e-mail of post informatie over hoe u het eHerkeningsmiddel kunt activeren. Na het doorlopen van deze laatste stappen kunt u inloggen met uw eHerkenningsmiddel.

Image

Hulp bij het aanvragen

Mocht u tijdens de aanmeldprocedure vragen hebben, dan staat ons professionele Customer Service team altijd klaar om u direct te helpen.

Meer over onze support

Vragen of hulp nodig?

Sluit

Ons Customer Service team helpt u op weg

Op onze supportpagina kunt u per onderwerp antwoorden vinden op veel gestelde vragen. Wilt u weten welk niveau u nodig heeft voor de dienst waarop u wilt inloggen met eHerkenning? De pagina Niveau per dienst helpt u de juiste keuze te maken.

Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat, dan kunt u via het contactformulier of telefonisch (ma-vr) met ons contact opnemen. Wij helpen u graag verder met uw aanvraag van eHerkenning.

De feiten

Z login helpt duizenden mensen dagelijks veilig in te loggen

522

dienstverleners

1639

aangesloten diensten

185101

Z login-gebruikers

Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen

Met Z login eHerkenning kan ik veilig inloggen, bijvoorbeeld bij RVO. Ons bedrijf ligt in een buitengebied, waar het bereik voor mobiele telefoons niet altijd optimaal is. Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen, waardoor ik ook toegang kan krijgen tot de relevante informatie als mijn bereik slecht is. En omdat we LTO-lid zijn krijg ik bovendien extra korting!

Eefje Meihuizen-Kuyt
Agrarisch ondernemer en Districtraad FrieslandCampina

Ik zag meteen dat we dit centraal, concernbreed moesten aanpakken. Gelukt, met dank aan de klantenservice

Met de Enterprise Solution houden we overzicht over alle afdelingen en divisies. Voor ons is het een hulpmiddel om ons werk goed te kunnen doen. Met zoveel vestigingen zou uitzoeken wie we waarvoor moeten machtigen nog best ingewikkeld kunnen zijn. Dankzij de professionele ondersteuning van de klantenservice was het echter snel geregeld en kunnen we het nu zelf beheren.

Marcel Koppenol
Facilicom Group

Voor KWS is eHerkenning een must voor het meedoen aan aanbestedingen én het aanvragen van vergunningen

En het levert een aanmerkelijke tijdwinst op.


Hoofd bedrijfsbureau Rotterdamse vestiging KWS

Z login doet meer

Misschien bent u op zoek naar

Z login Enterprise Solution

eHerkenning voor meerdere vestigingen of veel gebruikers aanvragen? De Enterprise Solution biedt u de mogelijkheid machtigingen van medewerkers binnen uw bedrijf eenvoudig en overzichtelijk te beheren.


Bekijk Z login Enterprise Solution

eHerkenning op alle niveaus

Er zijn eHerkenningsmiddelen op 4 betrouwbaarheidsniveaus (EH2, EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Wij leveren alle niveaus.


Bekijk alle niveaus

Onze antwoorden op

Veelgestelde vragen

Welk betrouwbaarheidsniveau moet ik aanvragen?

De organisatie waar u met eHerkenning moet inloggen bepaalt het betrouwbaarheidsniveau en daarmee welk eHerkenningsmiddel u nodig heeft. Het is daarom belangrijk dat u weet welk betrouwbaarheidsniveau bij de dienst hoort waar u moet inloggen.

Weet u niet welk betrouwbaarheidsniveau benodigd is voor de dienst waar u wilt inloggen?
Kies het hoogste betrouwbaarheidsniveau van de online diensten waar u wilt gaan inloggen. U kunt altijd inloggen bij een dienst waar een lager betrouwbaarheidsniveau nodig is.
Op onze pagina 'Niveau per dienst' kunt u per dienst vinden welk niveau u minimaal nodig heeft.

Naar niveau per dienst

Hoelang duurt het verwerken van mijn eHerkenning aanvraag?

Het verwerken van een eHerkenning aanvraag kan tot enkele weken duren.
Het aantal aanvragen van eHerkenning is, mede door de verplichting van eHerkenning door het UWV, enorm gestegen in een korte periode. Hierdoor is ook de verwerkingstijd opgelopen bij alle leveranciers van eHerkenning.

De controle van een eHerkenning aanvraag is bijzonder nauwkeurig door de strenge veiligheidsregels vanuit de overheid. Vul de aanvraag dus nauwkeurig en foutloos in, zo voorkomt u onnodige, extra vertraging.

Wanneer het nodig is om sneller over een Z login eHerkenningsmiddel te beschikken, kunt u gebruik maken van onze spoedprocedure.

Naar spoedprocedure

Kan ik een aanvraag met spoed indienen?

Dit kan zeker, hiervoor is de spoedprocedure beschikbaar.

Naar spoedprocedure

Kan ik upgraden / opwaarderen als ik al een Z login eHerkenningsmiddel heb?

Als u niet het juiste betrouwbaarheidsniveau heeft kunt u uw Z login eHerkenningsmiddel upgraden naar een hoger betrouwbaarheidsniveau. Bij de upgrade zorgen wij ervoor dat, mitst relevant, u toegang blijft behouden tot online dossiers die reeds gekoppeld zijn aan uw huidige middel.

Nu middel upgraden

Naar welk adres kan ik mijn eHerkenning aanvraag voor Z login eHerkenning sturen?

Aanvraag- en wijzigingsformulieren kunnen worden gestuurd worden naar:

UnifiedPost B.V.
t.a.v. Z login eHerkenning
Postbus 18
8200 AA LELYSTAD

Let op dat alle formulieren volledig zijn ingevuld, ondertekend en dat u met de formulieren ook de, in de formulieren vermelde documenten en/of kopieën van documenten meestuurt.

Waarom moet ik een kopie van mijn identiteitsbewijs aanleveren als ik een eHerkenningsmiddel aanvraag?

Een eHerkenningsmiddel is een persoonlijk middel en kan dus niet worden gedeeld of overgedragen. Dit gaat fraude tegen en een organisatie is er zo altijd zeker van dat de juiste medewerker inlogt om namens de organisatie zaken te doen. Ook kan zo bij het onderzoeken van (het vermoeden van) fraude worden achterhaald aan wie het middel is uitgegeven en door wie is ingelogd.

Een erkende aanbieder wil zeker weten dat u de persoon bent die het eHerkenningsmiddel gaat gebruiken. Hij controleert daarom uw persoonsgegevens aan de hand van uw (kopie) identiteitsbewijs. Deze controle is vereist zodra u een eHerkenningsmiddel aanvraagt dat voldoet aan een bepaald betrouwbaarheidsniveau.

Lees de tips voor het juist en veilig aanleveren van uw identiteitsbewijs.

Waarom mag ik, een eigenaar van een eenmanszaak, mijn Burgerservicenummer niet doorstrepen bij het aanvragen van eHerkenning?

In de meeste gevallen is het Burgerservicenummer (BSN) niet nodig om eHerkenning aan te vragen, daarom raden wij altijd aan om het BSN af te schermen bij het doorsturen van een kopie identiteitsbewijs. Alleen wanneer u eHerkenning namens een eenmanszaak aanvraagt, is het BSN nodig voor inloggen bij organisaties die met het RSIN (fiscaal) nummer werken. Dit zijn o.a. het UWV, de Belastingdienst en de Douane. Wanneer u dus als eenmanszaak zijnde in wilt inloggen bij deze organisaties raden wij u af om het BSN af te schermen.

Z login is door de overheid gecertificeerd om Burgerservicenummers te verwerken. Het BSN wordt eenmalig gebruikt om hier een unieke identificatiecode aan te koppelen. Vervolgens is het BSN niet meer nodig en zal het worden vernietigd.

Wat is een OTP device?

OTP staat voor ‘One Time Password’. Dit is een klein apparaatje waarmee u een wachtwoord kunt genereren waarmee u veilig kunt inloggen. Deze extra veiligheidsmethode is nodig vanaf niveau 2+. U kunt er ook voor kiezen om het wachtwoord te genereren met een mobiele telefoon. Dankzij een OTP device kunt u ook inloggen als uw mobiele telefoon slechte verbinding heeft, of wanneer uw mobiele provider een storing heeft.

Wat betekent dit begrip?

Tijdens het eHerkenning aanvragen komen er soms begrippen naar voren waarvan de betekenis niet helemaal duidelijk is. Hopelijk helpt deze begrippenlijst.

Begrippenlijst

Waar kan ik meer informatie vinden over ketenmachtigingen?

Voor meer informatie over ketenmachtigingen kunt u hier terecht.

Heeft u een vraag die hierboven niet beantwoord wordt? Dan kunt u hier terecht.