U maakt gebruik van Internet Explorer 11. Deze browser wordt niet meer ondersteund.

Voor een optimale gebruikerservaring adviseren we u een andere browser te installeren. Z login ondersteunt de laatste versies van: Edge, Chrome, Firefox en Safari.

image

Update22 maart 2021

eHerkenning niveau 3 nodig voor TVL

Door het RVO is bekend gemaakt dat vanaf 12 april 2021 de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) niet meer met eHerkenning niveau 1, 2 of 2+ aangevraagd kan worden. Hier heeft u dan eHerkenning niveau 3 (EH3) voor nodig. Dit om de veiligheid te vergroten en de kans op fraude bij de TVL-aanvraag te verkleinen. Dit geldt voor TVL Q1 2021 en TVL Q2 2021. Aangezien de deadline voor de TVL Q1 2021 op 18 mei staat, is het nodig om snel te handelen als u nog niet over eHerkenning niveau 3 bezit. Houdt ook rekening met een verwerkingstijd van minimaal enkele werkdagen. Naast eHerkenning niveau 3 heeft u de machtiging ‘RVO diensten op niveau 3‘ nodig.

eHerkenning niveau 3 aanvragen

Heeft u al eHerkenning niveau 1 van Z login en wilt u deze nu upgraden naar eHerkenning niveau 3? Dan compenseren wij eenmalig de jaarkosten van het niveau 1 eHerkenningsmiddel.

Voor TVL juni-september 2020 en TVL Q4 2020 blijft het tot 1 juli 2021 mogelijk om in te loggen met minimaal eHerkenning niveau 1. U kunt uw aanvraag inzien en reageren op het vaststellingsverzoek. Vanaf 1 juli 2021 heeft u ook voor deze periodes EH3 nodig.

Veelgestelde vragen

1. Ik had al een EH1 middel voor de TVL aanvraag, waarom is dit nu EH3 geworden?
Het inlogniveau van eHerkenning gaat omhoog zodat het RVO dan meer zekerheid heeft over uw identiteit. Zo kunt u veilig online zaken doen. RVO loopt met de verhoging van het inlogniveau vooruit op het besluit dat EH1 per 1 juli 2021 wordt stopgezet. Voor TVL juni-september 2020 en TVL Q4 2020 blijft het tot 1 juli mogelijk om in te loggen met minimaal EH1.

2. Ik had al een EH1, EH2, of EH2+ middel voor de TVL aanvraag, hoe kan ik nu zo snel mogelijk upgraden?
U kunt uw middel upgraden door hier te klikken. Houdt u er rekening mee dat het kan zijn dat er een fysieke identificatie nodig is. Hierover ontvangt u meer informatie bij de bevestiging van de verwerking van uw aanvraag.

3. Krijg ik restitutie voor mijn huidige EH1 nu ik moet upgraden?
Ja. Wij crediteren eenmalig de jaarkosten voor uw EH1 middel.

4. Kan ik alleen met een EH3 middel inloggen voor de TVL aanvraag?
Nee u kunt ook uw intermediair machtigen doormiddel van een ketenmachtiging.

5. Welke machtiging heb ik nodig om met mij EH3 middel in te loggen bij het RVO?
U heeft de machtiging voor ‘RVO diensten op niveau 3’  nodig om te kunnen inloggen.

6. Welke ketenmachtiging heb ik als intermediair nodig voor de TVL?
U heeft de machtiging voor ‘RVO diensten op niveau 3’ nodig om te kunnen inloggen bij het RVO.

7. Hoe lang duurt een aanvraag/upgrade van een EH3 middel?
Op dit moment is de verwerkingstijd enkele werkdagen. Zodra uw aanvraag is verwerkt krijgt u van ons bericht. Houdt u er rekening mee dat het kan zijn dat u nog een afspraak moet maken voor een fysieke identificatie. Wilt u uw aanvraag met spoed laten verwerken? Kijk dan hier.