Hoe werkt upgraden?
Een Beheerder kan in de Beheermodule op Mijn Z login eHerkenningsmiddelen van collega’s upgraden naar een hoger betrouwbaarheidsniveau. Let op: u kunt een middel upgraden tot maximaal uw eigen betrouwbaarheidsniveau.
Afhankelijk van de situatie binnen uw organisatie zijn er twee manieren om een eHerkenningsmiddel te upgraden. We leggen beide situaties hieronder stap voor stap uit.
Is er al een Beheerder binnen uw organisatie met het gewenste betrouwbaarheidsniveau?
Dan kan deze Beheerder het eHerkenningsmiddel van een collega eenvoudig upgraden in de Beheermodule op Mijn Z login:
- Log in op de beheermodule in Mijn Z login en ga naar “gebruikers”.
- Selecteer het eHerkenningsmiddel dat u wilt upgraden en klik op het icoon achter “Niveau”.
- Selecteer het gewenste niveau en doorloop de vervolgstappen.
U zult zien dat sommige informatie al vooraf ingevuld staat, u hoeft slechts de ontbrekende informatie aan te vullen.
Is er nog géén Beheerder met het gewenste niveau?
Dan moet de Beheerder eerst zijn eigen niveau upgraden voordat hij het eHerkenningsmiddel van een collega als Beheerder kan upgraden.
- Ga in de beheermodule op Mijn Z login naar “Gebruikers” en kies uw account om de upgrade te starten.
- Tijdens dit aanvraagproces volgt automatisch een contract voor u.
- Onderteken het contract met een natte handtekening en voeg een kopie van het identiteitsbewijs van de wettelijk vertegenwoordiger(s) toe.
- Verstuur het contract per post naar ons.
Als uw niveau is aangepast, kunt u daarna dat van andere collega’s eenvoudig upgraden.
Vragen of hulp nodig?
Komt u er niet uit of heeft u nog vragen? Op onze supportwebsite vindt u meer informatie over het upgraden. Als u toch nog vragen heeft, staan wij voor u klaar.