banner-image

eHerkenning van Z login

eHerkenning voor een kerkgenootschap

eHerkenning niveau 3 wordt de standaard

In 2019 wordt eHerkenning verplicht voor overheidsinstanties. Vanwege de privacy wetgeving (AVG) zullen dan verreweg de meeste diensten achter niveau eHerkenning 3 aangeboden gaan worden.

Label

Zonder KvK kunt u geen eHerkenning aanvragen

Als uw kerkgenootschap nog niet staat ingeschreven bij de KvK, dan kunt u geen eHerkenning aanvragen. Het Interkerkelijk Contact in Overheidszaken (CIO) is bezig om alle kerkgenootschappen zonder KvK inschrijving te koppelen aan het handelsregister van de KvK. Lees meer hierover

Veilig en eenvoudig inloggen

Met uw Z login eHerkenningsmiddel kunt u veilig en betrouwbaar inloggen bij meer dan 500 organisaties. Dat betekent dat u nog maar één wachtwoord hoeft te onthouden. Aan een Z login middel kan namelijk een algemene machtiging gekoppeld worden, waarmee u overal kan inloggen - nu en in de toekomst. Heel gemakkelijk! Maar er kan ook een machtiging voor één of een paar diensten aan gekoppeld worden. Hoe u het ook gebruikt, veilig inloggen is verzekerd.

Alle voordelen op een rij

eHerkenning aanvragen voor een kerkelijke genootschap

Image

Onbeperkt eHerkenning niveau 3 gebruiken vanaf €31,66 per jaar

Z login biedt u de mogelijkheid om onbeperkt en veilig in te loggen bij overheidsinstanties en andere organisaties, voor een vast bedrag per jaar. Voor extra machtigingen worden geen extra kosten gerekend.

Lees meer

Prijsoverzicht eHerkenning

Sluit

leveleHerkenning niveau 3

3 jaar

  • Toegang tot alle diensten t/m niveau 3
  • Makkelijk en snel aan te vragen
  • Onbeperkt gebruik eHerkenning*
  • Nu 95 euro betalen voor 3 jaar gebruik

95,-

vanaf31,66per jaar

leveleHerkenning niveau 3

1 jaar

  • Toegang tot alle diensten t/m niveau 3
  • Makkelijk en snel aan te vragen
  • Onbeperkt gebruik eHerkenning*
vanaf45,-per jaar

Meer informatie over tarieven

Naast het tarief voor het eHerkenningsmiddel zijn er optionele diensten en producten waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Dit kan het geval zijn als u gebruik wilt maken van onze spoedprocedure of als aanvullende controlebegeleiding nodig is. Ook kan het zijn dat u geen 2e factor middel wenst op basis van SMS maar dat u de voorkeur geeft aan een OTP device als 2e factor.

Bekijk alle ins en outs op onze tarievenpagina.

Image

Extra controles bij kerkgenootschappen

Aan het reguliere aanvraagproces van eHerkenning zijn bepaalde controles verbonden. Voor kerkgenootschappen zijn deze controles iets anders dan normaal. Lees meer over eHerkenning aanvragen voor kerkgenootschappen.

De aanvraagprocedure

Aanvraagprocedure voor kerkgenootschappen

Sluit

Stap 1 – Mandaat bestuursleden

Aan het reguliere aanvraagproces van eHerkenning zijn bepaalde controles verbonden. Er wordt onder andere gecontroleerd op de bevoegdheid van de opgegeven wettelijk vertegenwoordiger. Deze controle voeren wij uit via de koppeling met het handelsregister van de KvK. Bij kerkgenootschappen werkt dit iets anders, de KvK is -zonder toestemming- namelijk niet bevoegd om de vertegenwoordigers van kerkgenootschappen te publiceren. In deze situatie kunnen wij niet via de reguliere aanmeldprocedure controleren of de aanvraag is voorzien van de juiste handtekeningen. Als u dus namens een kerkorganisatie eHerkenning aanvraagt, dient u extra documentatie mee te sturen. Een onderdeel van deze extra documentatie zijn de statuten waarin het mandaat van de bestuursleden is opgenomen.

Stap 2 - Recent kopie bankafschrift + notulen

Bewijs dat de wettelijk vertegenwoordiger de beschikking heeft over een bankrekening op
naam van het kerkgenootschap. Dit kan bijvoorbeeld een recent kopie zijn van een bankafschrift. Bij dit bankafschrift dient u ook notulen van vergaderingen te overhandigen.
Hier moet duidelijk de geclaimde bevoegdheid uit blijken.
(Een alternatief hiervoor is een formele brief van de koepelorganisatie van het kerkgenootschap, zoals deze bij de KvK staat beschreven. Deze formele brief moet het bestaan van het kerkgenootschap en de bestuurssamenstelling daarvan bevestigen)

Stap 3 - Verklaring ondertekenen door vijf kerkleden

Minimaal vijf leden van de betreffende kerk dienen een verklaring te ondertekenen waaruit de bevoegdheid van de wettelijk vertegenwoordiger blijkt. U kunt deze verklaring uitprinten, ondertekenen en met de eHerkenning aanvraag meesturen, samen met de documentatie uit de andere twee stappen. Vergeet ook niet om een kopie van een geldig identiteitsbewijs mee te sturen van alle vijf leden die de verklaring ondertekent hebben.

Image

Hulp bij het aanvragen

Mocht u tijdens de aanmeldprocedure vragen hebben, dan staat ons professionele Customer Service team altijd klaar om u direct te helpen.

Meer over onze support

Vragen of hulp nodig?

Sluit

Ons Customer Service team helpt u op weg

Op onze supportpagina kunt u per onderwerp antwoorden vinden op veel gestelde vragen. Wilt u weten welk niveau u nodig heeft voor de dienst waarop u wilt inloggen met eHerkenning? De pagina Niveau per dienst helpt u de juiste keuze te maken.

Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat, dan kunt u via het contactformulier of telefonisch (ma-vr) met ons contact opnemen. Wij helpen u graag verder met uw aanvraag van eHerkenning.

De feiten

Z login helpt duizenden mensen dagelijks veilig in te loggen

515

dienstverleners

1467

aangesloten diensten

135124

Z login-gebruikers

Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen

Met Z login eHerkenning kan ik veilig inloggen, bijvoorbeeld bij RVO. Ons bedrijf ligt in een buitengebied, waar het bereik voor mobiele telefoons niet altijd optimaal is. Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen, waardoor ik ook toegang kan krijgen tot de relevante informatie als mijn bereik slecht is. En omdat we LTO-lid zijn krijg ik bovendien extra korting!

Eefje Meihuizen-Kuyt
Agrarisch ondernemer en Districtraad FrieslandCampina

Ik zag meteen dat we dit centraal, concernbreed moesten aanpakken. Gelukt, met dank aan de klantenservice

Met de Enterprise Solution houden we overzicht over alle afdelingen en divisies. Voor ons is het een hulpmiddel om ons werk goed te kunnen doen. Met zoveel vestigingen zou uitzoeken wie we waarvoor moeten machtigen nog best ingewikkeld kunnen zijn. Dankzij de professionele ondersteuning van de klantenservice was het echter snel geregeld en kunnen we het nu zelf beheren.

Marcel Koppenol
Facilicom Group

Voor KWS is eHerkenning een must voor het meedoen aan aanbestedingen én het aanvragen van vergunningen

En het levert een aanmerkelijke tijdwinst op.

Joost van der Krogt
Hoofd bedrijfsbureau Rotterdamse vestiging KWS

Z login doet meer

Misschien bent u op zoek naar

Z login Enterprise Solution

eHerkenning voor meerdere vestigingen of veel gebruikers aanvragen? De Enterprise Solution biedt u de mogelijkheid machtigingen van medewerkers binnen uw bedrijf eenvoudig en overzichtelijk te beheren.


Bekijk Z login Enterprise Solution

eHerkenning op alle niveaus

Er zijn eHerkenningsmiddelen op 5 betrouwbaarheidsniveaus (EH1, EH2, EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Wij leveren alle niveaus.


Bekijk alle niveaus

Onze antwoorden op

Veelgestelde vragen

Wat is eHerkenning precies?

eHerkenning is de manier van inloggen voor ondernemers. Met een eHerkenningsmiddel logt u met één gebruikersnaam en wachtwoord, op een veilige manier in bij alle aangesloten organisaties/ diensten. Dat betekent minder wachtwoorden onthouden.

eHerkenning aanvragen

Wat zijn de niveaus in eHerkenning?

Er zijn eHerkenningsmiddelen op meerdere betrouwbaarheidsniveaus (EH1, EH2, EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Voor een middel op een hoger betrouwbaarheidsniveau moet u bij het eHerkenning aanvragen meer controlestappen doorlopen om uw identiteit en handelingsbevoegdheid vast te stellen.

Welk niveau heb ik nodig?

Kies het hoogste betrouwbaarheidsniveau van de online diensten waar u wilt gaan inloggen. U kunt altijd inloggen bij een dienst waar een lager betrouwbaarheidsniveau nodig is.

Kijk op onze dienstverleners pagina om te kijken welk niveau u nodig heeft.

Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?

Als u niet meer beschikt over uw wachtwoord is het mogelijk om na het opgeven van uw gebruikersnaam een nieuw tijdelijk wachtwoord op te vragen. Na ontvangst van uw tijdelijke wachtwoord kunt u zelf een nieuw wachtwoord instellen.

Nieuwe wachtwoord aanvragen

Kan ik mijn huidige Z login eHerkenningsmiddel upgraden?

Als u niet het juiste betrouwbaarheidsniveau heeft kunt u het Z login eHerkenningsmiddel upgraden naar een hoger betrouwbaarheidsniveau. Als u uw Z login eHerkenningsmiddel upgrade naar een hoger niveau dan blijven uw online dossiers toegankelijk.

Nu middel upgraden

Waarom wordt eHerkenning niveau 3 de norm?

Sommige dienstverleners (UWV,Belastingdienst,RDW) zijn/ worden verplicht om hun dienst met eHerkenning niveau 3 of 4 aan te bieden. Dit heeft onder andere te maken met de nieuwe AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) die sinds mei 2018 van kracht is. Wanneer er sprake is van uitwisseling van persoonsgegevens dan wordt al snel eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 3 gekozen/ vereist.

Hoe kan ik eHerkenning aanvragen?

Om hulp te bieden bij eHerkenning aanvragen, hebben we een stappenplan voor u klaar staan. Hier heeft u een duidelijk overzicht van alle stappen die u dient te doorlopen. Met dit stappenplan kunt u eenvoudig eHerkenning aanvragen.

Stappenplan